Friday 27 September 2013

Chewable Vita-C Plus™ 100mg






Ciri utama Vita C Plus 100mg ni ialah BIOFLAVONOID COMPLEX dan ROSE HIPS.





Apa itu Bioflavonoid Complex ??
 

Bioflavonoids merupakan satu kumpulan sebatian tumbuh-tumbuhan semulajadi yang bertindak sebagai pigmen tumbuhan dan antioksidan. Mereka mempamerkan pelbagai aktiviti biologi, terutamanya untuk sifat antioksidan berkuasa mereka.

Bioflavonoids bekerja dengan antioksidan lain untuk menawarkan satu sistem perlindungan. Banyak kajian telah menunjukkan peranan yang unik dalam melindungi vitamin C daripada pengoksidaan dalam badan, dengan itu membolehkan badan untuk mendapat lebih banyak manfaat daripada vitamin C.

Bioflavonoids hadir dalam semua produk makanan tambahan dan botani. Malah, banyak herba memerlukan tindakan kuratif mereka untuk bioflavonoids yang terkandung di dalamnya. Selain kesan antioksidan yang penting, bioflavonoids membantu badan mengekalkan kesihatan dan fungsi dalam banyak cara. Mereka telah menunjukkan kepada anti-mutagenik, anti-karsinogenik, anti-penuaan, dan menggalakkan struktur dan fungsi dalam sistem peredaran.

Kesimpulannya, vitamin C tanpa ada Bioflavonoids di dalamnya tidaklah begitu menyerap dan memberikan kesan pada anda...jadi, sebelum anda memilih untuk mengambil vitamin C, sila pastikan ada kandungan BIOFLAVONOIDS



Apa pula kebaikan Rose Hips?  
 
ROSE HIPS, juga dikenali sebagai mawar kamit atau rose Hep, adalah buah rose yang biasanya adalah merah-oren, tetapi antara dari ungu gelap hitam dalam sesetengah spesies. Rose hip mula terbentuk selepas pendebungaan berjaya di musim bunga atau awal musim panas, dan masak pada akhir musim panas melalui musim luruh.
Rose hip digunakan untuk tisanes, jem, jeli, sirap, sup, minuman, pai, roti, wain, dan marmalade. Mereka juga boleh dimakan mentah, seperti beri, jika penjagaan digunakan untuk mengelakkan bulu dalam buah.
  • Merupakan salah satu tumbuhan yang kaya dengan vitamin C yang tinggi, dengan kira-kira 1700 ¨ C2000 mg setiap 100 g dalam produk kering.
  • RP-HPLC ROSE HIPS segar dan beberapa produk yang boleh didapati secara komersial mendedahkan pelbagai kandungan asid L-askorbik, antara ,03-1,3%.
  • Rose hip mengandungi vitamin C, D dan E, asid lemak dan antioksidan flavonoid.
  • Rose hip serbuk adalah ubat untuk artritis reumatoid.
  • Rose hips itu mempunyai nilai-nilai antioksidan yang jauh melebihi beri lain seperti blueberry
  • Sebagai ubat herba, disebabkan dengan keupayaan untuk mencegah jangkitan pundi kencing, dan membantu dalam merawat pening dan sakit kepala. Rose hip juga biasa digunakan luaran dalam bentuk minyak untuk mengembalikan kemantapan kulit oleh tisu berkhasiat dan astringing.
  • Dibancuh ke dalam air secara rebusan, boleh juga digunakan untuk merawat sembelit.
  • Rose hip digunakan untuk membantu mencegah selsema dan influenza.






Untuk info lanjut atau pesanan:
Pm di FB : Jue Azam
Shaklee Independent Distributor (SID : 945753)
Email : jueazam1101@gmail.com
Sms / Whatsapp : 019-621 1201
 

No comments:

Post a Comment