Friday 27 September 2013

CarotoMax®




CAROTOMAX merupakan campuran luarbiasa yang menggabungkan alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, likopena dan zeaxanthin yang memberikan faedah karotenoid yang lengkap.  Bahkan, anda tidak akan dapat ketulenan dan keberkesanan karotenoid daripada makanan itu sahaja.



CAROTOMAX menawarkan karotenoid semulajadi yang berasal daripada buah-buahan pokok kelapa sawit dan alga dunaliellasalina untuk:

~   Memelihara kesihatan yang baik.
~ Membantu mengekalkan tumbesaran,penglihatan dan   pertumbuhan tisu.
~  Membantu dalam memelihara kesihatan kulit dan selaput lendir.
Mengapa Perlu Pilih Carotomax??

Carotomax mengandungi fitokimia semulajadiyang penting untuk mata sihat, kulit dan membran mukosa.. Antaranya adalah 

1. Alpha Carotene - Untuk penglihatan malam, mata sihat, menghalang degenerasi penglihatan

2. Beta Carotene - Memperbaiki kulit dan mempercepatkan pemulihan luka, serta mempertingkatkan sistem imun, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.

3. Lycopene - Bersifat anti-oksidan, menghalang penuaan organ. untuk serviks yang sihat, kitaran jantung dan sistem imun, mengurangkan penyakit kelenjar prostat.

4. Astaxanthin - Pigmen didalam alga & fitoplankton memberikan warna pink ikan salmon. walaubagaimanapun, Shaklee menuai katotenoid astaxanthin dari mikroalga laut, sumber yang poten dan tulen. Melindungi kerosakan oksidasi kolesterol LDL.

5. Lutein - Menyekat katarak, AMD (age related macular disease/penyakit makular berkaitan umur), glaukoma.

6. Zeaxanthin - Melindungi mata, menuras cahaya gelombang biru pendek berbahaya. Mengurangkan risiko kanser payudara ovari, endometrial dan serviks.
 CarotoMax® Lebih Selamat dari Vitamin A


Penemuan terawal vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A. Didapati juga pengambilan vitamin A yang berlebihan akan menyebabkan toksisiti. Walaubagaimanapun ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekursor Vitamin A, an beta katorena didapati selamat untuk pengambilan.

CarotoMax ini mengandungi 6 varieti karotena, diekstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidant seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit dan lain-lain. Ahli nutrisi mencadangkan pengambilan 5-9 hidangan sayuran dan buahan untuk mengekalkan konsentrasi beta karotena didalam darah, seterusnya memelihara kesihatan penglihatan, kesihatan kulit dan mencegah kanser. 

Antara Manfaat Carotomax adalah :-

 -Mempertingkatkan penglihatan ~ Mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, prebyopic, astigmatism, xerophthalmia(mata kering), kelesuan mata, galucoma, katarak, floaters, eye bags dan gegelung hitam dibwah mata.

 -Meredakan penyakit kulit ~ Membantu melegakan masalah kulit (psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat...penggunaan luaran boleh merawat pustule, scabies, akne dan ulser kulit.

 - Melindungi Epithelial ~ Memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus.

 -Melawan kanser dan oksidasi ~ Mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia mengurangkan radiakal bebas dan menyingkairkan sel-sel kulit mati yang teroksida.

 -Menghalang infeksi ~ Merangsang enzim membunhu kuman, menyekat dan mempertingkat kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru: batuk, hepatitis, athma, flu dan selsema

 -Menggalakan perkembangan normal dan sihat ~ merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi. juga penghasilan sperma yang sihat.




Untuk info lanjut atau pesanan:
Pm di FB : Jue Azam
Email : jueazam1101@gmail.com
Sms / Whatsapp : 019-621 1201
 

No comments:

Post a Comment