Wednesday 27 August 2014

SUPPLEMENT SHAKLEE UNTUK MERAWAT RAMBUT GUGUR


 
Masalah keguguran rambut boleh terjadi kepada siapa-siapa sahaja, tidak kira wanita mahupun lelaki. Sekiranya rambut anda gugur dalam kuantiti yang banyak melebihi 50 hingga 100 helai sehari, bermakna anda mengalami masalah keguguran rambut yang serius.
Terdapat pelbagai faktor yang menyebabkan keguguran rambut antaranya pengaruh hormon, kekurangan vitamin, kerap menggunakan produk rambut yang mengandungi bahan kimia dan banyak lagi. Secara umumnya, hormon endrogen yang terhasil akibat berada di dalam keadaan tertekan boleh menjadi faktor utama kepada masalah ini.

Pemakanan yang seimbang memainkan peranan yang sangat penting. Rambut sempurna boleh dimiliki dengan pengambilan makanan berkhasiat seperti bijirin, buah-buahan, sayur-sayuran dan makanan berprotein tinggi yang lain. Di bawah adalah cadangan supplement Shaklee untuk merawat rambut gugur dengan berkesan





Shaklee Collagen Powder

Kandungan kolagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis dan rambut. Kekurangan kolagen akan menyebabkan rambut kering dan bercabang. Oleh itu, pengambilan kolagen menhadikan rambut lebih sihat, tidak mudah gugur dan bercabang, serta tebal dan bersinar.




Zinc Complex

Kekurangan zinc menyebabkan shaf rambut menjadi lemah, menyebabkan kerosakan rambut dan pertumbuhan semula rambut yang sangat perlahan. Zink bermanfaat untuk rambut termasuk untuk pembiakan sel, pertumbuhan tisu dan pembaikan tisu yang rosak. Ia juga mengekalkan kelenjar merembeskan minyak yang melekat pada folikel rambut, sekali gus mengurangkan peluang rambut cepat gugur. Zinc berkebolehan menggabungkan DNA, RNA dan protein, seterusnya merangsang generasi sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam tubuh kita. Pemgambilan Zinc yang cukup amat penting untuk membantu pertumbuhan rambut dengan lebih cepat dan menguatkan rambut.






Energizing Soy Protien

Protein merupakan komponen penting rambut. 90% struktur rambut dikomposisikan oleh protein yang juga sebenarnya adalah ramuan yang biasa terdapat di dalam syampu, perapi syampu dan dalam rawatan rambut. Protein juga merupakan salah satu sebab yang menjadikan rambut kuat dan tahan daripada kerosakan. ESP merupakan sumber protein non-GMO yang sangat baik untuk kita. Ia mempercepatkan pembaharuan sel sekaligus memperbaiki masalah rambut seperti masalah rambut beruban dan rambut gugur.
 





GLA Complex

Terdapat juga masalah keguguran rambut yang berpunca daripada masalah hormon yang tidak stabil. GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita. GLA Complex juga dapat memperbaiki tekstur rambut dengan memperbaiki rambut kering dan merawat rambut gugur.










Prosante Set

Pemilihan shampu organik dan bebas dari bahan kimia juga amat penting supaya kulit kepala dapat berehat dari sebarang tekanan dan stress. Ujian klinikal yang meluas telah menunjukkan sistem penjagaan rambut Prosante secara semulajadi mengurangkan kehilangan rambut sewaktu menyikat, meningkatkan ketebalan, dan mengurangka kerosakan untuk semua jenis rambut.Set lengkap Shampoo Prosante ini terdiri daripada:
 


Dapatkannya sekarang dengan saya.. Harga?? Dah tentu harga istimewa..

Serlahkan ketrampilan dengan penuh berkeyakinan dan bergaya..;)

Untuk info lanjut atau pesanan:
Pm di FB : Jue Azam

SID: 945753
Sms | Whatsapp : 019-621 1201

COD: Bangi, Bangi Lama, Jenderam Hilir, Kajang, Putrajaya, Desa Saujana, UK



No comments:

Post a Comment